Gyermekvitamin

A kalcium és a magnézium szerepe a gyermekeknél

(0/0)

A kalcium és a magnézium minden gyermeki szervezet számára nélkülözhetetlen ásványi anyag. E két anyag nélkül a gyermekek csontjai és fogai nem fognak megfelelően fejlődni, nem lesznek egészségese, szívük működésében is rendellenességek léphetnek fel, a vérkeringésben, az idegi működésekben és az izomműködésekben is problémák léphetnek fel. Fontos tudni, hogy olyan készítményt vásároljunk, ami D-vitamint is tartalmaz, mivel ez az anyag segíti a kalcium felszívódását és hasznosulását.

tej-kalcium-magnezium

A kalciumról

A kalcium egy olyan biogén elem, mely nélkülözhetetlen az emberi szervezetek számára. A gerincesek testében a csontváz és a fogazat alapját a kalcium-sók alkotják. ezenkívül megtalálhatjuk még az izmokban, a vérben és más testnedvekben. 

A természetben kalciumot tartalmaz az élőlények kemény váza: a tojáshéj, a csigaház, a kagylóhéj. A korallzátonyok pedig elpusztult korallok kalcium-vázai. 

Az emberi táplálkozásban is fontos szerepet tölt be. Gyermekkorban elengedhetetlen a csontváz és a fogak egészséges fejlődése szempontjából, így a gyerekek és fiatalok táplálkozásában fontos, hogy mindig jelen legyen a kalcium. A kalcium felvételét segíti a D-vitamin, amelyre a kalcium csontokban történő raktározódása szempontjából nagy szükség van. Hiánya angolkórhoz és csontritkuláshoz vezet. A kalcium természetes forrás a tej és a tejtermékek, de nagy mennyiségben találkozhatunk vele a növények leveleiben és magvaiban, a dióban és a zabpehelyben. Ajánlott napi mennyisége a felnőtteknél 800-1000 milligrammra esik, a terhesség ideje alatt azonban ezt az adagot érdemes megnövelni.

A magnéziumról

Az emberi testben ez az ásványi anyag fordul elő a legkisebb mennyiségben: egy átlagos emberi szervezet mindössze 25-30 grammot tartalmaz. Ennek nagy része a csontokban található. Hatása rendkívül sokoldalú: szükség van rá az energiatermeléshez, az izmok és az idegrendszer működéséhez, a fogak és a csontok felépítéséhez. Kalciummal együtt ajánlott fogyasztani: megfelelő arányuk 2 kalcium: 1 magnézium. Hiányában szívritmuszavar, fáradtság, izomgörcsök, szívbetegség, cukorbetegség léphet fel. Sok magnézium található a tengeri hínárban(760mg/100g), a búzakorpában(490), a búzacsírában(336), a mandulában(270), kesudióban(267) és a szójában(88). Nagy általánosságban igaz, hogy az olajos magvak, gabonák (itt a teljes kiőrlésű lisztre gondoljunk), hüvelyesek, a sötétzöld levélzöldségek, jelentős mennyiségű magnéziumot tartalmaznak.

Értékelés
(0/0)
Értékelés Írása
Ez a név fog megjelenni a hozzászólásodnál!
Pl.: Nagyon egészséges, jó ár, stb.
Pl.: Csomagolás, kevésbé hatásos, stb.
Minimum 20 karaktert írj! Az elküldött értékelés perceken belül megjelenik az oldalon! (Kötelező).